FAKTANTARKASTUS 2 Media julkaisee päivittäin höpöä, nettikeskusteluista puhumattakaan.

Rovio väärinkäsittää leikkimisen

  • Rovio väärinkäsittää leikkimisen

Onnenkantamoisella pinnalle nousseessa Roviossa ei ymmärretä mitä leikkiminen ja oppiminen tarkoittaa ja mikä on pelin ja leikin ero, mutta bisnestä pukkaa: 

The subject matter and skills to be learned are presented in a playful and exciting way. Children will be encouraged to get actively involved in the learning process while having plenty of fun at the same time. The Angry Birds Playground enables kids to learn in a creative, multifaceted way - making the best of technology-enriched learning environments, as well as learning opportunities within and beyond the classroom. 

http://www.rovio.com/en/our-work/learning

"Leikki esittää todellisuutta symbolisesti, mielikuvituksellisesti, leikisti."
Pelit eivät yleensä.

"Leikki edellyttää leikkijöiden omaehtoista ja aktiivista sitoutumista siihen."
Pelit addiktoivat.

"Leikkiä ylläpitää lapsen sisäinen oma motivaatio ja toiminnan synnyttämä mielihyvä."
Pelit addiktoivat, eivät motivoi sisäisesti.

"Leikki on yhteydessä lapsen omiin kokemuksiin."
Tuskin koskaan.

"Lapset leikkivät heille ennestään tutuilla esineillä ja asioilla tai sellaisilla uusilla asioilla, joihin he ovat juuri tutustumassa ja joista he haluavat ottaa selvää."
Pelit eivät juuri lainkaan.

"Leikin säännöt ovat leikkijöiden itse luomia - leikin sisäiset säännöt eivät tule leikin ulkopuolelta."
Pelit nörttien ja markkinamiesten luomuksia.

"Leikissä on keskeistä itse toiminta – ei niinkään sen päämäärät."
Peleissä on syöttejä "päämäärinä".

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/vapaa-aika/164944-digipelailu-ei-le...

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

Tämän blogin suosituimmat