FAKTANTARKASTUS 2 Media julkaisee päivittäin höpöä, nettikeskusteluista puhumattakaan.

Ohjelmointia peruskouluun 5

  • Ohjelmointia peruskouluun 5

Tässä tekstissä on perusteltu hyvin, miksi ohjelmoinnin tuonti peruskouluun on harhaista: 

"Koodaustaidon tärkeydestä puhuttaessa sekoitetaan koodaamisen osaaminen ja digitaalisen maailman ja sen mahdollisuuksien ymmärtäminen."

http://en.m.wikipedia.org/wiki/High-dynamic-range_imaging

 

Osa 4: 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/170889-ohjelmointia-perus...

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (5 kommenttia)

Matti Siikala

Koulussa naputtelin puolisen tuntia koodia koneelle ja sain ruudulle neliön.
Mitä opin? En mitään.

Käyttäjän enkeliporsas kuva
Kai-Ari Lundell

Ohjelmoinnin ei pitäisi koulua peruskouluun, vaan ammattikouluihin.

Kerhomuotoinen ohjelmointi on o.k.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Kerhomuotoisuuden etuna on, ettei kiusata enemmistöä, joille kertolasku ja päässälaskukin tuottavat ähkimistä. Ja kerhossa taas löytävät samasta asiasta kiinnostuneita.

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Minulle opetettiin koulussa jo ennen 70-luvun puoliväliä BASIC -ohjelmointikieltä ja jokainen pääsi koulun HP-pienoistietokoneella kokeilemaan ohjelmontia. IBM:n pallokirjoitin naputteli komentoja rivi riviltä.

Jollain tavoin tiedonkäsittelyn ja ohjelmoinnin logiikan perusteet tulivat kyllä sitä kautta tutuiksi.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Hypoteesi mitä aikaisemin koodaamaan sitä parempi on harhainen:

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/huoli-tulevaisuu...

Tämän blogin suosituimmat