*

Mediakritiikkiä Julkinen keskustelu liian usein käsitevammaista höpöä.

Koodi2016 johdattelee harhaan 7

  • Koodi2016
    Koodi2016

Kun mitään kunnollisia perusteluja ohjelmoinnin tuomiseksi peruskouluun ei ole, ovat puuhamiehet epätoivoisesti keksineet erilaisia kvasitarpeita (kuva): 

1) Tasarvo. Maassa jossa päässälaskutaitokin rapistunut... 

2) Kädentaidot ja ymmärrys asioiden rakentumisesta. Asioiden rakentuminen selviää paremmin vaikka fysiikkaa tai psykologiaa opiskelemalla kuin koodaamalla. Kädentaidot ovat tärkeitä lasten aivojen kehittykselle, mutta (kosketus)näppäimistö ei niitä tuota.

3) Koulusysteemin maine.  Byrokraateilla lienee hätä, kun Pisa:n tulokset heikenevät. USA:ssa tietotekniikan käyttö vuosikymennen Suomea edellä, Pisa kuralla.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Musiikki kehittää monia taitoja, joita ohjelmointi ei.

The researchers explained that learning to play music jump starts areas in the brain responsible for spatial-temporal reasoning, or the ability to picture a spatial pattern and understand how items or pieces can fiti nto that space. This ability also increases problem-solving skills and organizational skills.

On the other hand, computer lessons did not force children to think ahead or visualize, like they have to do when playing music. - See more at: http://share.upmc.com/2014/12/music-affects-develo...

Tämän blogin suosituimmat

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset