FAKTANTARKASTUS 2 Media julkaisee päivittäin höpöä, nettikeskusteluista puhumattakaan.

Muusikoksi opiskelusta

  • Ralf Gothoni & Timo Tossavainen: Miten lahjakas kasvaa menestyjäksi, 
Kanava 4/18
    Ralf Gothoni & Timo Tossavainen: Miten lahjakas kasvaa menestyjäksi, Kanava 4/18

En sanoisi musikaalisuutta aistiksi, kuvaMusiikin opiskelu perustuu pääosiin klassisen musiikin eli museomusiikin pänttäämiseen. On siten vaikea nähdä, että opiskelussa olisi kyse ”itsensä tunnistamisesta”.  

Tieteen osalta kirjoittajat  oikeassa siinä, että peruskoulutasolla kyse on kulttuurin siirrossa, mutta täysin väärässä korkeakouluopintojen suhteen.

Sävellysten nimet ja laulujen sanat ovat musiikin kainalosauvoja.

 

Muusikkousko tappaa luovuuden: 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/165592-muusikkous-tappaa-luovuuden 

Musiikkiko ”soivaa puhetta”: 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/220712-musiikkiko-soivaa-puhetta 

Musiikki ei ole kieli: 

http://grohn.vapaavuoro.uusisuomi.fi/kulttuuri/197565-musiikki-ei-ole-kieli-2

http://grohn.puheenvuoro.uusisuomi.fi/10361-musiikki-ei-ole-kieli-eika-se-ilmaise-mitaan

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

Tämän blogin suosituimmat